سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط ورود به رشته ی ادبیات و علوم انسانی

1 : مجموع سه نمره ی پذیرفته شده خرداد یا شهریور، هر یک از درس های ادبیات فارسی (معدل درس های قرائت، املا و انشای فارسی) و عربی در سه پایه در دوره ی راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب کمتر از 30 نباشد.

2 : در درس های ادبیات فارسی(1)، زبان فارسی(1)، عربی (1) و مطالعات اجتماعی پایه اول متوسطه نمره ی حداقل 10 را کسب کرده باشد و نمره ی درس ادبیات (معدل درس های ادبیات فارسی(1) و زبان فارسی (1)) حداقل 12 باشد.

3 : مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره ی راهنمایی و سال اول دوره ی متوسطه باید حداقل 108 باشد یا به عبارت دیگر معدل درس های مرتبط با رشته از 12 کمتر نباشد.
1 : مجموع سه نمره ی پذیرفته شده خرداد یا شهریور، هر یک از درس های ادبیات فارسی (معدل درس های قرائت، املا و انشای فارسی) و عربی در سه پایه در دوره ی راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب کمتر از 30 نباشد. 2 : در درس های ادبیات فارسی(1)، زبان فارسی(1)، عربی (1) و مطالعات اجتماعی پایه اول متوسطه نمره ی حداقل 10 را کسب کرده باشد و نمره ی درس ادبیات (معدل درس های ادبیات فارسی(1) و زبان فارسی (1)) حداقل 12 باشد. 3 : مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره ی راهنمایی و سال اول…






تاریخ : یکشنبه 93/9/2 | 2:27 عصر | نویسنده : rezazarei | نظرات ()

شرایط وضوابط ورود به رشته ها

 

شاخه ی کار دانش                                   

کارگاه خوداتکایی
   

معدل رشته

10
   

10

توضیح در بندر امام وبعضی از شهرستانها وبرای برخی رشته ها به جای درس کارگاه نمره ی درس ریاضی باید از  10 کمتر نباشد

  رشته ی فنی حرفه ای

ریاضی 1    

کارگاه خوداتکایی
    معدل رشته

12
   

12
   

12

 رشته ی ادبیات وعلوم انسانی

زبان وادبیات فارسی
   

مطالعات اجتماعی
   

عربی
   

معدل رشته

12
   

12
   

12
   

12

  رشته ی علوم ومعارف اسلامی

زبان وادبیات فارسی    

دین وزندگی
   

عربی
   

معدل رشته

12
   

12
   

12
   

12

 رشته ی علوم تجربی

ریاضی1
   

علوم زیستی وبهداشت
   

شیمی وآزمایشگاه
   

معدل رشته

12
   

12
   

12
   

12

  رشته ی ریاضی فیزیک

ریاضی1
   

فیزیک1وآزمایشگاه
    معدل رشته

12
   

12
   

12

 توجه:به اطلاع دانش آموزان عزیز می رساند که معدل ونمرات فوق شرط ورود به رشته است اما شرط موفقیت نیست بنابراین برای موفقیت نیاز به تلاش وکوشش بیشتر وکسب نمرات بالاتر می باشد

 دررشته ی علوم تجربی وریاضی کسب حداقل نمره معدل 16 شرط موفقیت است *در ضئمن دربیشتر شهرستانها برای شاخه ی کاردانش وفنی حرفه ای آزمون ورودی گرفته می شود ودر صورتی که معدل دانش آموز بالاتر از14 برای کاردانش  و معدل بالاتر از15 برای فنی وحرفه نیاز بهآزمون ورودی ندارد

شیوه هدایت تحصیلی

1.    رشته های دوره متوسطه و شرایط پذیرش در هر کدام چیست ؟

2.    در صورت نداشتن شرایط انتخاب رشته دانش آموز چه کار هایی می تواند انجام دهد ؟

3.    با جه شرایطی می توانیم تغییر رشته دهیم ؟

 جواب سوال 1

-     هدایت تحصیلی دانش آموز به شاخه ی / رشته های تحصیلی براساس استعداد و علاقه ی وی و به تناسب امکانات آموزشی مطابق با نمون برگ شماره ی یک هدایت تحصیلی و رعایت ضوابط ذیل انجام می شود:

1 : رشته ی ریاضی فیزیک:

1-1 : مجموع سه نمره ی پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی در سه پایه در دوره ی راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب کمتر از 30 نباشد.

2-1 : نمره ب درس ریاضی (1) در دوره ی متوسطه حداقل 12 باشد و درس فیزیک(1) و آزمایشگاه را با موفقیت (کسب حداقل نمره ی 10) گذرانده باشد.

3-1 : مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره ی راهنمایی و پایه ی اول دوره ی متوسطه باید حداقل 96 باشد و یا به عبارت دیگر معدل درس های مرتبط با رشته از 12 کمتر نباشد.

2 : رشته ی علوم تجربی :

1-2 :  مجموع سه نمره ی پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره ی راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب کمتر از 30 نباشد.

2-2 : در دوره ی متوسطه درس های ریاضی (1)، شیمی (1) و آزمایشگاه و علوم زیستی و بهداشت را با موفقیت (کسب نمره ی حداقل 10) گذرانده باشد و حداقل در یکی از سه درس مذکور نمره ی 12 اخذ کرده باشد.

3-2 : مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره ی راهنمایی و پایه اول دوره ی متوسطه باید حداقل 108 باشد یا به عبارت دیگر معدل درس های مرتبط با رشته از 12 کمتر نباشد.

3 : رشته ی ادبیات و علوم انسانی:

1-3 :  مجموع سه نمره ی پذیرفته شده خرداد یا شهریور، هر یک از درس های ادبیات فارسی (معدل درس های قرائت، املا و انشای فارسی) و عربی در سه پایه در دوره ی راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب کمتر از 30 نباشد.

2-3 : در درس های ادبیات فارسی(1)، زبان فارسی(1)، عربی (1) و مطالعات اجتماعی پایه اول متوسطه نمره ی حداقل 10 را کسب کرده باشد و نمره ی درس ادبیات (معدل درس های ادبیات فارسی(1) و زبان فارسی (1)) حداقل 12 باشد.

3-3 :  مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره ی راهنمایی و سال اول دوره ی متوسطه باید حداقل 108 باشد یا به عبارت دیگر معدل درس های مرتبط با رشته از 12 کمتر نباشد.

4  : رشته ی علوم و معارف اسلامی:

1-4 : مجموع سه نمره ی پذیرفته شده خرداد یا شهریور، هر یک از درس های ادبیات فارسی (معدل درس های قرائت، املا و انشای فارسی) و عربی در سه پایه در دوره ی راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب کمتر از 30 نباشد.

2-4 : در درس های ادبیات فارسی (1)، زبان فارسی (1) (که معدل آنها به عنوان نمره ی درس ادبیات در نمون برگ ثبت می شد) عربی (1) و تعلیمات دینی و قرآن (1) نمره ی حدااقل 10 را کسب کرده باشد و حداقل در یکی از دو درس عربی یا تعلیمات دینی و قرآن(1) نمره ی 12 اخذ کرده باشد.

3-4 : مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره ی راهنمایی و پایه اول دوره ی متوسطه باید حداقل 108 باشد یا به عبارت دیگر معدل درس های مرتبط با رشته از 12 کمتر نباشد.

5 : شاخه ی فنی و حرفه ای :

1- 5 : مجموع سه نمره ی پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی، علوم تجربی و حرفه و فن در سه پایه در دوره ی راهنمایی بدون ضریب کمتر از 30 نباشد.

2-5 : در دوره ی متوسطه از درس ریاضی (1) نمره ی حداقل 10 و از درس کارگاه خوداتکایی نمره ی حداقل 12 کسب کرده باشد. چنانچه نمره ی درس کارگاه خوداتکایی دانش آموز کمتر از 12 باشد در هدایت تحصیلی منظور نمی شود.

3-5 : مجموع نمرات درس های مرتبط با شاخه ی در دوره ی راهنمایی و پایه اول دوره ی متوسطه باید حداقل 132 باشد و در صورت عدم انتخاب یا حذف درس کارگاه خود اتکایی حداقل 120 باشد یا به عبارت دیگر معدل درس های مرتبط با شاخه از 12 کمتر نباشد.

6 :  شاخه ی کاردانش:

1-6 : مجموع سه نمرهی پذیرفته شده خرداد و یا شهریور هر یک از درس های حرفه و فن و هنر، در سه پایه در دوره ی راهنمایی بدون ضریب کمتر از 30 نباشد.

2-6 : در دوره ی متوسطه از درس کارگاه خوداتکایی نمره ی حداقل 10 کسب کرده باشد. چنانچه نمره ی درس کارگاه خوداتکایی دانش آموز کمتر از 10 باشد در هدایت تحصیلی منظور نمی شود.

3-6 : مجموع نمرات درس های مرتبط با شاخه در دوره ی راهنمایی و پایه اول متوسطه دانش آموز در صورت انتخاب درس کارگاه خوداتکایی حداقل 70 و در صورت عدم انتخاب یا حذف درس کارگاه خود اتکایی حداقل 60 باشد یا به عبارت دیگر معدل درس های مرتبط با شاخه از 10 کمتر نباشد.

4-6 : دانش آموز برای ورود به برخی از رشته های مهارتی در شاخه ی کاردانش علاوه بر احراز شرایط مذکور باید ضوابط خاص رشته (در محدوده درس های سال اول) را که معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی تعیین می کند، کسب کند.

-     نمرات دوره ی راهنمایی دانش آموزی که به دلایل موجه نظیر : شرکت در امتحانات جامع دوره ی راهنمایی، شرکت در امتحان تعیین پایه (موضوع ماده هفتاد آیین نامه آموزشی دوره ی سه ساله متوسطه روزانه)، تحصیل در مدارس غیرایرانی خارج از کشور و بروز حوادثی از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و … فاقد نمرات پایه های اول و دوم و سوم راهنمایی تحصیلی است به شرح ذیل محاسبه می شود:

الف – چنانچه نمرات پایه ی اول یا دوم و یا هر دوی پایه ی دوره ی راهنمایی موجود نباشد، نمرات درس های مرتبط پایه ی سوم راهنمایی برای درس های هم نام پایه های مذکور نیز منظور می شود و با رعایت سایر ضوابط در نمون برگ شماره یک هدایت تحصیلی ثبت می گردد.

ب – چنانچه نمرات پایه ی سوم دوره ی راهنمایی موجود نباشد، نمون برگ شماره یک هدایت تحصیلی براساس نمرات درس های مرتبط پایه ی اول متوسطه با رعایت سایر ضوابط تنظیم می شود.

-     به منظور محاسبه امتیاز در نمون برگ شماره یک هدایت تحصیلی معدل هر شاخه یا رشته در عدد پنج ضرب می شود.






تاریخ : یکشنبه 93/9/2 | 2:25 عصر | نویسنده : rezazarei | نظرات ()

خلبانی

در همه دنیا شغل خلبانی با وجود همه خطراتی که دارد از وجهه بسیار بالای برخوردار است. بسیاری از افراد از کودکی رویای خلبان شدن را در سر می‌پرورانند، اما شرایط سخت ورود به این حرفه، آن را از سایر مشاغل جدا و تا حدی آن را به شغلی دست‌نیافتنی تبدیل کرده است.

در تعریف شغل خلبانی می‌توان گفت خلبان کسی است که مدیریت و کنترل یک هواپیما، بالگرد یا هر وسیله پروازی دیگر را از لحظه برخواستن از زمین و گذشتن از مسیر پروازی تا فرود و رساندن مسافران به مقصد را برعهده دارد.

خلبان در طول پرواز مسئولیت جان صدها مسافر را که هزاران چشم به راه دارند بر دوش می‌کشد. داشتن توانایی مدیریت بحران و حفظ قوه تعقل و تفکر و خونسردی حتی تا دم مرگ توانایی‌هایی است که یک خلبان به آن نیاز دارد. گرفتن بهترین تصمیم در کوتاه‌ترین زمان با حفظ خونسردی، همان مدیریت عالی بحران است.

یک خلبان موظف است یک تا دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابد و فرم تحویل هواپیما و تعداد مسافران را به همراه نقشه پرواز دریافت کند. سپس سوخت مورد نیاز طبق نقشه پرواز را بررسی و تامین کند. یک خلبان به خاطر مسئولیت سنگینی که بر دوش دارد، نیازمند حداکثر رفاه و حداقل درگیری و اغتشاش فکری در ساعات غیرکاری خود است و در صورت نداشتن آرامش کافی در حین پرواز با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

 

شرایط ورود به دانشکده

برای ورود به دانشکده پرواز شرکت هواپیمایی کشور، فرد باید دارای مدرک دیپلم متوسطه و مدرک پیش‌دانشگاهی در رشته ریاضی و حدکثر دارای سن هم 22 سال باشد. فرد متقاضی باید در کنکور سراسری شرکت کند. در صورت کسب نمره علمی لازم و انتخاب کد رشته خلبانی در انتخاب رشته خود می‌تواند وارد مرحله معاینه پزشکی، مصاحبه و گزینش شرکت هواپیمای کشور شود. همچنین فرد می‌تواند در مدارس خصوصی خلبانی که حدود 30 میلیون تومان هزینه دارد ثبت‌نام کند. پس از تحصیل در رشته خلبانی مدارک و گواهینامه‌های رشته خلبانی شامل «پی پی ال» یا گواهینامه خلبانی و «ای آر» یا گواهینامه آلات‌پروازی یا پرواز کورو و در نهایت «پی ال ای» یا گواهینامه خلبانی مسافربری ارائه می‌شود. یک خلبان علاوه بر استخدام در ارتش گزینه‌های دیگری پیش رو دارد: از جمله استخدام در شرکت‌های هواپیمایی خصوصی یا سازمان‌هایی که هواپیمای خصوصی در اختیار دارند. همانطور که گفته شد خلبان باید زندگی کاملا بی‌دغدغه و آرامی داشته باشد و نباید هزینه‌‌های زیادی که بیش از دیگران باید صرف حفظ سلامتی‌اش کند، فکر او را مشغول و نگران کند.

 

درآمد خلبان‌ها در دنیا

حداقل حقوق خلبانان در دنیا 5000 دلار یعنی چیزی حدود چهار و نیم میلیون تومان است. البته در کشور ما این مبلغ حدود 3000 دلار است. با این همه هنوز هم خلبانانی دیده می‌شوند که با اضافه کار و حقوق استادخلبانی و با وجود 20 سال سابقه فقط یک میلیون و هشتصد هزار ریال در ماه حقوق می‌گیرند.

زندگی یک خلبان یک زندگی خاص است که هر کسی توانایی زندگی در چنین شرایطی را ندارد. سفرهای پی در پی، خطرات پرواز، استرس مسئولیت حفظ جان مردم، پروازهای غیرمنتظره، دوری از خانواده و… مشکلاتی است که اگر فرد بدون آگاهی از آن‌ها وارد این حرفه شود بدون شک با مشکل مواجه خواهد شد. اولین شرط خلبانی، سلامتی کامل جسمی، روحی و روانی است. شخصی که می‌خواهد خلبان بشود باید از نظر جسمانی در حد استانداردهایی باشد که هواپیمایی کشوری تعیین کرده است. داوطلب خلبانی، در ابتدا آزمایش‌های متعددی را پشت سرخواهد گذاشت. این آزمایش‌ها شامل آزمایش کامل خون، معاینه قلب، نوار مغزی، سنجش شنوایی، تشخیص بینایی، کوررنگی و تشخیص عمق و سلامتی داندان‌ها می‌شود. داوطلب خلبانی نباید نقص عضو داشته باشد. همچنین تشخیص صلاحیت پزشکی، روحی و روانی داوطلب خلبانی به عهده پزشکان هوایی است.

البته شرکت‌های هوایی که برای تامین کادر پروازی خود هزینه آموزش خلبانی داوطلب را تامین می‌کنند می‌توانند استانداردهای پزشکی خود را بالاتر از آنچه سازمان هواپیمایی کشوری مشخص کرده است تعیین کنند.

 

شرط لازم، تسلط به زبان انگلیسی

از آنجایی که کلیه کتاب‌های هوانوردی و درس‌هایی که در هواپیمایی داده می‌شوند به زبان انگلیسی است و زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی هواپیمایی انتخاب شده است، تسلط به زبان انگلیسی از ضروریات خلبانی است. داوطلب خلبانی باید از ضریب هوشی خاصی برخودار باشد. از کلیه کسانی که داوطلب خلبانی‌اند آزمون‌های هوشی به عمل می‌آید. در این آزمون‌ها میزان واکنش، قدرت تجزیه و تحلیل و هوشیاری داوطلب بررسی و اندازه‌گیری می‌شود.

همان‌طور که دیدید مراحل خلبان شدن بسیار سخت ‌و دشوار است، به همین دلیل برای همیشه رویای عده‌ای باقی می‌ماند و هیچ‌گاه به حقیقت نمی‌پیوندد. با همه این‌ها اگر کسی علاقه‌، شرایط لازم و پشتکار زیاد داشته باشد می‌تواند به این شغل محبوب و البته پرخطر دست یابد.






تاریخ : یکشنبه 93/9/2 | 2:23 عصر | نویسنده : rezazarei | نظرات ()

شرایط ورود به رشته ی ریاضی فیزیک :

 1- مجموع نمرات در دو درس ریاضی و علوم تجربی در دوره ی 3 سال راهنمایی نمراتی که قبول شده است بدون ضریب کمتر از30 نباشد . 

2- در دوره ی دبیرستان در دو درس ریاضی (1) و فیزیک( 1) و آزمایشگاه اولا" بدون تبصره قبول شده باشد. ثانیا" درس ریاضی را نمره ی 12 به بالا داشته باشد . ثالثا"،معدل رشته برای ورود به رشته ریاضی فیزیک (1) از 12 به بالا باشد .

 

ریاضی
   

علوم تجربی
   

 

10
   

10
   

اول راهنمایی

8
   

10
   

دوم راهنمایی

12
   

8
   

سوم راهنمایی

30
   

28
   

جمع

مثال :

    یکی بالای 12            ریاضی

                  باشد                 یا

                                  فیزیک

                      

یادآوری :

اگر دانش آموزسال اول دبیرستان در دوره ی راهنمایی در دودرس ریاضی و علوم تجربی جمع نمرات آن به30 نرسد نمی تواند به رشته ریاضی فیزیک برود باید ضمن اینکه ریاضی را بالای 12 بگیرد معدل این دو درس « ریاضی – فیزیک » نیز بالای 12 باشد.دیگر نمی تواند به رشته ریاضی فیزیک برود .

 

 

شرایط ورود به رشته علوم تجربی :

1 - مجموع 3 نمرات پذیرفته شده در دوره ی 3 سال راهنمایی در دو درس علوم تجربی و ریاضی نمره ای که قبول شده است بدون ضریب کمتر از 30 نباشد .

2 - دانش آموز در سال اول دبیرستان در 3 درس ریاضی ، شیمی،  علوم زیستی و بهداشت اولا": بدون تبصره قبول شده باشد. ثانیا" یکی از این 3 درس را نمره بالای 12 داشته باشد .

معدل رشته برای ورود به علوم تجربی باید از 12 به بالا باشد .  - 3

 

1 – ریاضی (1) – 10

                                            یکی بالای 12                   10  -  2- شیمی (1)

                                                  باشد                       3– علوم زیستی – 10

ریاضی
   

علوم تجربی
   

 

10
   

10
   

اول راهنمایی

10
   

12
   

دوم راهنمایی

8
   

8
   

سوم راهنمایی

28
   

30
   

جمع

 

 

 

 

 

                                                                                                                           

                

یادآوری 1

 اگر دانش آموز سال اول دبیرستان دردوره ی راهنمایی در دو درس علوم تجربی و ریاضی نمره کمتر از 30 داشته باشد مانند جدول فوق نمی تواند به رشته علوم تجربی برود باید ضمن اینکه 3 درس ریاضی ، شیمی ، و علوم زیستی را 10 گرفته باشد و یکی بالای 12 باشد معدل این 3 درس 12 باشد می تواند به رشته تجربی برود .

یادآوری 2

 اگر دانش آموز سال اول دبیرستان بعد از امتحانات خردادماه در 3 درس ریاضی وعلوم زیستی و شیمی  نمره 10 داشته باشد نمی تواند به رشته علوم تجربی برود باید به مشاوره مراجعه کند و فرم تعیین رشته را پر کند و به دلخواه از سه درس ریاضی ، علوم زیستی و شیمی را انتخاب واحد کند و با دانش آموزان تجدیدی در شهریور ماه امتحان بدهد . تا نمره 12 بگیرد تا بتواند به رشته علوم تجربی برود نمره در جمع و معدل دانش آموز هیچ اثری ندارد فقط در هدایت تحصیلی اثرمی گذارد .

 

شرایط ورود به رشته علوم انسانی :

1. مجموع 3 نمره پذیرفته شده در دوره ی3 سال راهنمایی در دو درس ادبیات فارسی ، عربی جمع نمرات آن بدون ضریب کمتر از 30 نباشد.

2 . دانش آموز در سال اول دبیرستان در 4 درس زیر:

 

                                                                 

عربی
   

ادبیات فارسی
   

 

10
   

10
   

اول راهنمایی

10
   

10
   

دوم راهنمایی

12
   

8
   

سوم راهنمایی

32
   

28
   

جمع

                                    

 

 

 

 

 

 

12 به بالا داشته باشد                                                        1.ادبیات فارسی (1)

2.زبان فارسی (1)

3.عربی (1)

4.مطالعات اجتماعی (1)

دانش آموز اول دبیرستان اولا" بدون تبصرهقبول شده باشد . ثانیا" در دو درس ادبیات فارسی (1) و زبان فارسی (1) از 12 به بالا باشد .

3. معدل رشته برای ورود به رشته علوم انسانی 12 به بالا باشد .

 

شرایط ورود به رشته علوم و معارف اسلامی

1- مجموع 3 نمره پذیرفته شده در دو درس ادبیات فارسی و عربی و در دوره ی 3 ساله راهنمایی بدون ضریب کمتر از 30 نباشد .

2- دانش آموز در سال اول دبیرستان در چهار درس زیر:

1. ادبیات فارسی (1)

2. زبان فارسی (1)

                                                                                                       3. عربی (1)

یکی 12 به بالا باشد                                                           4.دین و زندگی (1)

 

اولا": بدون تبصره قبول شده باشد . ثانیا" یکی از دو درس عربی و دین و زندگی از 12به بالا داشته باشد .

3- معدل رشته برای ورود به رشته علوم و معارف اسلامی از 12 به بالا باشد .

عربی
   

ادبیات
   

 

10
   

10
   

اول راهنمایی

10
   

10
   

دوم راهنمایی

8
   

12
   

سوم راهنمایی

28
   

32
   

جمع

 

 

 

 

 

شرایط ورود به رشته فنی و حرفه ای :

1. رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش در سال دوم، دانش آموز چند روزی را در کارگاه و چند روزی دروس تئوری را در هنرستان می خواند .

 

 2 . رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش دارای 3 زمینه می باشد .

1. زمینه صنعت  2. زمینه کشاورزی  3. زمینه خدمات

که هر یک جداگانه در زمینه ها تقسیم می شوند و دارای شرایط خاص خودش است .

زمینه صنعت :

 زمینه صنعت به رشته های الکترونیک ،والکتروتکنیک، ساختمان و غیره .. تقسیم می شود . 

زمینه کشاورزی :

به رشته های گیاه پزشکی ، امور دامی ، امور باغی ، امور زراعی و ... تقسیم می شود .

زمینه خدمات :

به رشته های حسابداری ، نقاشی ، صنایع دستی ، موسیقی و ...تقسیم می شود .

رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش به دلیل محدویت مکانی علاوه بر شرایط قانونی دارای شرایط استانی نیز می باشد که به شرح زیر می باشد .

 

1 – شرایط قانونی :

1- مجموع 3 نمره پذیرفته شده در دوره ی 3 سال راهنمایی در 3 درس 1. ریاضی  2. علوم تجربی  3. حرفه وفن بدون ضریب  کمتر از 30 نباشد .

2- دانش آموز در سال اول دبیرستان ریاضی (1) را نمره ی 10 به بالا داشته باشد و این در صورتی است که در دوره ی راهنمایی کم نداشته باشد و اگر در دوره ی راهنمایی کم داشته باشد و جمع نمراتش به 30 نرسد (3 درس ) باید ریاضی (1) 12 به بالا داشته باشد.

3- معدل رشته برای ورود به رشته فنی و حرفه ای باید 12 به بالا داشته باشد .

2 – شرایط استانی :

1- دانش آموز سال اول دبیرستان باید قبولی خرداد باشد.

 2- دانش آموز سال اول دبیرستان باید 3 درس 1.ریاضی (1)2. فیزیک (1) 3.شیمی(1) اولا" بدون تبصره قبول شده باشد. ثانیا"  نمره ی 12 به بالا داشته باشد.

3. معدل دانش آموز در سال اول دبیرستان از 12 به بالا باشد .

4. دانش آموز در هدایت تحصیلی اولویت اولش فنی و حرفه ای باشد .

توضیح :

رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش مانند رشته نظری نیست زیرا این دو رشته پیش دانشگاهی ندارد و فقط دانش آموز 2 سال در هنرستان درس می خواند دیپلم می گیرد و برای ادامه ی تحصیل حق شرکت در کنکور سراسری  و دانشگاه را ندارد فقط می تواند بعد از دیپلم در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کند و در صورت قبولی 2 سال درس بخواند ادامه ی تحصیل بعد از دو سال خیلی مشکل و گاهی اوقات خیلی سخت است. اگر دانش آموزی بخواهد می تواند تغییر رشته بدهد و در پیش دانشگاهی ادامه ی تحصیل بدهد .

 

شرایط ورود به رشته ی کار و دانش :

1. رشته کار و دانش مانند رشته فنی و حرفه ای دارای سه زمینه است .

1.  زمینه صنعت  2. زمینه کشاورزی  3. زمینه خدمات

با توجه به این زمینه ها رشته های کار و دانش مشخص می شود که هر رشته شرایط خاص خودش را دارد دانش آموزانی که در سال دوم رشته ی کارو دانش را انتخاب می کنند چند روزهفته را در هنرستان درس تئوری می خوانند و چند روز بعد هفته را در کارگاههای داخل یا خارج هنرستان دروس کارگاهی را هم به صورت عملی هم به صورت نظری می خوانند و در نهایت نمرات دروس کارگاهی با دروس تئوری یا نظری جمع می شود سرنوشت دانش آموز مشخص می شود که قبول است یا مردود.

2. رشته کار و دانش دارای شرایط قانونی زیر می باشد .

جمع نمرات در دوره ی 3 ساله راهنمایی در دروس هنرو حرفه و فن بدون ضریب کمتر از 30 نباشد .

3- دوره ی دبیرستان هیچ درسی با رشته ی کار و دانش ارتباطی ندارد .

3- معدل رشته برای ورود به رشته کار و دانش باید 10به بالا باشد .

یادآوری 1

به طور کلی دانش آموزانی که از دوره ی راهنمایی وارد دبیرستان می شوند معمولا" شرایط ورود به رشته کار ودانش را دارند و فقط باید سال اول دبیرستان راقبول شوند .

یادآوری 2 :

بعضی رشته های کار و دانش مانند برق صنعتی و مکانیک و غیره ... دارای شرایط خاصی هستند که باید دانش آموز ریاضی را از 12 به بالا داشته باشد تا بتواند وارد این رشته شود .






تاریخ : یکشنبه 93/9/2 | 2:13 عصر | نویسنده : rezazarei | نظرات ()

شرایط دانش آموزان برای ورود به رشته ی علوم تجربی

   دانش آموزان در این رشته باکلیات علومی از طریق تجربه و تکرار به دست می آیند آشنا میشوند و پس از کسب دیپلم و گذراندن دوره ی پیش دانشگاهی به طور تخصصی وارد رشته هایی در دانشگاه میگردند مانند (تمامی رشته های علوم تجربی): پزشکی،دندانپزشکی،داروسازی،علوم تغذیه،دام پزشکی،مهندسی کشاورزی،مامای،فیزیوتراپی و کار درمانی،بینایی و شنوایی سنجی،شیمی،زیست شناسی،زمین شناسی،امور بیمارستانها،رادیو لوژی و رادیو تراپی،علوم آزمایشگاهی،مدیریت،ریاضی،حسابداری،فیزیک،کتابداری در شاخه پزشکی،حسابداری و علوم اقتصادی،پرستاری،تکنسین پروتز دندان،تکنسین اتاق عمل،هوشبری،بهداشت و مدارک پزشکی.
برای ورود به رشته ی تجربی در دبیرستان شرایط زیر لازم و ضروری میباشد:
1-کسب حدنصاب نمره ی لازم از دروس ریاضی و علوم تجربی دوره ی سه ساله ی راهنمایی (حداقل 30 نمره).
2-کسب نمره ی قبولی 10 از دروس ریاضی،شیمی و علوم زیست سال اول دبیرستان.
3-دانش آموز برای ورود به رشته علوم تجربی در یکی از دروس شیمی،ریاضی و فیزیک حداقل نباید از 12 کمتر باشد.
4-کسب نمره 12 از دروس ذکر شده در شرط اول و دوم،به عبارت دیگر مجموع نمرات دروس ریاضی و علوم تجربی دوره ی راهنمایی و همچنین ریاضی،شیمی و علوم زیست باید حداقل به عدد 108 برسند.(108 تقسیم بر 9 مساوی 12).






تاریخ : یکشنبه 93/9/2 | 2:10 عصر | نویسنده : rezazarei | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.


دریافت کد :: صدایاب

بازی دعوای دختر پسر

بازی تاکسی شهر
طراحی سایت ارزان